سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خانه هوشمند آسانه

درباره ما

شرکت فرازکام از سال 1385 فعالیت خود را در زمینه سیستمهای اتوماسیون در بخشهای مختلف آغاز نمود.

با گسترش روزافزون سیستمهای هوشمند خانه و علاقمندی جامعه به استفاده هرچه بیشتر از سیستمهای هوشمند در خانه و محل کار ، زمان آن رسیده که اتوماسیون با همه ابعاد پیشرفته آن وارد ساختمان شود و روحی تازه در کالبد بی جان خانه ها بدمد .

بنابراین این شرکت بخش عمده ای از توان خود را در طراحی و اجرای سیستمهای هوشمند خانه معطوف نموده است.

 این شرکت با بهره مندی از متخصصین با تجربه ، طرحهای مبتکرانه ای را در زمینه خانه هوشمند به اجرا گذاشته است و با روند رو به رشدی در جهت توسعه این سیستمها گام برمیداردتا با بهره گیری از آخرین فناوری روز دنیا و بر اساس پروتوکل های اینترنت اشیاء راه حل های نوین و مبتکرانه ای را در این عرصه ارائه نماید.

خانه هوشمند چیست

 

 

خانه هوشمند خانه ای است که نسبت به شرایط محیطی پیرامون خود و همچنین فرامین صاحب خانه عکس العمل نشان دهد.

 

خانه هوشمند به دلیل استفاده از هوش مصنوعی قابلیت برنامه ریزی و اجرای آن بصورت خودکار را دارا میباشد. غالباً در خانه هوشمند ، اجزا و لوازم برقی آن توسط یک دستگاه مرکزی کنترل میشوند و طبق برنامه هایی که به این دستگاه مرکزی داده میشود عمل کنند.

بنابراین ساکنین میتوانند نحوه عملکرد خانه هوشمند را برنامه ریزی کرده و در صورت نیاز از راه دور آن را کنترل کنند.

در خانه های هوشمند امکان کنترل هرگونه وسیله برقی و مکانیکی بصورت خودکار و یا از راه دور وجود دارد. برای این کار باید لوازم خانه را به ماژولها و سنسورهای هوشمند تجهیز کرد تا امکان کنترل کردن آنها توسط دستگاه مرکزی ایجاد شود.

لوازمی همچون روشنایی ، پرده ها ، شیرهای گاز و آب ، پریزها ، قفلها و غیره میتوانند بوسیله این ماژولها کنترل شوند. همچنین شرایط محیطی مثل دما ، رطوبت ، نور ، حضور انسان و غیره را میتوان از طریق سنسورهای مختلف به سیستم مرکزی اعلام نمود.

تصور کنید که شما قصد خروج از خانه را دارید ، با داشتن یک سیستم خانه هوشمند میتوانید با فشردن یک دکمه وضعیت خاموش شدن چراغها و لوازم برقی را تعیین کنید و یا اینکه شما میتوانید رنگ و میزان روشنایی خانه را متناسب با وضعیت موجود به صورت خودکار تنظیم کنید بطوری که فقط در صورتی که شخصی در مکان مورد نظر حاضر باشد و روشنایی طبیعی محیط از حد تعیین شده کمتر باشد چراغ ها روشن شوند و اگر فرد محیط را ترک کرد، بعد از گذشت زمانی مشخص چراغها مجدد خاموش شوند.

 

این مثالها و بسیاری دیگر از امکانات و ویژگی های خانه هوشمند وجود دارند که میتوانند آسایش و امنیت را به همراه صرفه جویی اقتصادی برای یک خانه هوشمند بهمراه داشته باشند.